Блог Дениса Богуша

Український PR-словник: всяк правду знає, та не всяк про неї дбає

Денис Богуш / політтехнолог, експерт в сфері стратегічних комунікацій

 

Хочу познайомити зі своєю книжкою, яка вийшла в цьому році. В грудні ми презентували її в “Читай Городе”, Андрій Юсов про це вже писав у своєму блозі, за що йому дякую.

Ідея книги “Український PR-словник” полягає у тому, що до термінів PR підібрано українські прислів’я та приказки, які максимально розшифровують значення західних термінів і технологій для україномовних спеціалістів та читачів.

З глави “ОСНОВИ PR”

PR (public relations) – Всяк правду знає, та не всяк про неї дбає.

PR-СПЕЦІАЛІСТ – І риби наловить, і ніг не замочить.

ІМІДЖ (image) – Не будь гірким, бо виплюнуть; не будь солодким, бо злижуть.

ПАБЛІСІТІ (publicity) – Скрипливе дерево довго живе.

КОМУНІКАЦІЯ (communication) – Одна брехала, друга не розібрала, а третя по-своєму перебрехала.

РЕКЛАМА (advertising) – Наше діло півняче: проспівав, а там хоч не розвидняйсь.

КОНСАЛТИНГ (consulting) – Не хочеш – не слухай, а брехати не заважай.

З глави “СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ”

СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ В PR – Де більше науки, там менше муки.

АНАЛІТИКА – Тиха вода греблю рве.

ПОЗИЦІОНУВАННЯ (positioning) – Хто перший, той ліпший.

ГРОМАДСЬКА ДУМКА (opinion) – Що хатка, то інша гадка.

МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ – Людей питай, а свій розум май.

ФОКУС-ГРУПА – Краще раз побачити, ніж тричі по- чути.

МЕСЕДЖ (message) – Яка музика, такі й танці.

ЕФЕКТИВНІСТЬ PR-КАМПАНІЇ – З цього шику, коли б не вийшло пшику.

З глави “МЕДІА КОМУНІКАЦІЇ”

ЗМІ (media) – На чужий роток не накинеш платок.

БРИФІНГ (briefing) – Кожна жаба своє болото хвалить.

ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ – Птицю дурять кормом, а людину – словом.

ПРЕС-СЕКРЕТАР – Не клади в рот пальця, бо одкусить.

НОВИНИ – Добрі вісті не лежать на місці.

ПРЕС-РЕЛІЗ (press release) – Як у лісі гукнеш, так і відгукнеться.

ТЕЛЕВІЗІЙНИЙ ІМІДЖ – Не все правда, що на весіллі співають.

ТЕЛЕДЕБАТИ – Чия відвага, того і перемога.

ИНТЕРВ’Ю – Не завжди говори, що знаєш, а завжди знай, що говорити.

ЗІРКА ТЕЛЕБАЧЕННЯ – На голові блистить, а в голові свистить.

З глави “КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ”

АНТИКРИЗОВИЙ PR (anti crisis PR) – Коли гаряче, то студи, дураче.

КРИЗОВИЙ PR (crisis PR) – Пам’ятатимеш до нових віників.

АНТИКРИЗОВА ПРОГРАМА – Не той козак, що поборов, а той, що вивернувся.

PR-АУДИТ – Всяк про правду трубить, а не всяк ту правду любить.

МАРКЕТИНГОВІ КОММУНІКАЦІЇ (marketing communications) – Як одступиш од грамоти на аршин, то вона од тебе – на сажень.

ЗВ’ЯЗКИ З ІНВЕСТОРАМИ (investor relations) – Думав попить, та поїсти, а вони танцювать змусили.

РОБОТА З УРЯДОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ (government affairs, government relations) – На панську мудрість – мужицька хитрість.

РЕКЛАМНІ НОСІЇ – Казна-що, а збоку бантик.

ЕФЕКТИВНІ ПЕРЕГОВОРИ – Або ви, куме, їжте борщ, а я буду м’ясо, а ні, то я буду м’ясо, а ви – борщ.

З глави “ПОЛІІТИЧНІ КОМУНІКАЦІЇ”

ПОЛІТИЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ – Золотий ключ кожний замок відкриє.

ПОЛІТТЕХНОЛОГ – Цвіркун на видноті не цвірчить.

ЕФЕКТИВНИЙ ПОЛІТИК – Клади перед людей хліб на столі, будеш у людей на чолі.

ІЕРАРХІЯ ВЛАДИ – Кому піп, кому попова жінка, а кому попова дочка.

ВЛАДА (power) – Аби корито, а свині будуть.

ДЕПУТАТ – До булави треба й голови.

ОПОЗИЦІЯ – Кому пироги і млинці, а кому гулі і синці.

ЛОБІЮВАННЯ (lobbying) – Де гроші говорять, там правда мовчить.

КАНДИДАТ – Яка Настя, таке з нею й щастя.

ФІНАНСУВАННЯ КАМПАНІЇ – “Їж кума!” – “Так ложки нема!” – “Отож!”

ВИБОРЧИЙ ШТАБ – Як жнуть укупі, то не болить у пупі.

ЦІЛІ ПЕРЕДВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ – У кожного солов’я пісня своя.

ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА – Обіцянка – цяцянка, а дурневі – радість.

Якщо книжка зацікавила:

Сторінка книжки в Інтернеті

Сторінка книжки у Facebook

Вона є у всіх книжкових мережах.

P.S. До речі на презентації книжки був Павло Кужеєв і підібрав ще прислів’я до терміну: КОРУПЦІЯ – свій до свого по своє.

Залишити відповідь