Блог Дениса Богуша

Український PR-словник: всяк правду знає, та не всяк про неї дбає

Денис Богуш / політтехнолог, експерт в сфері стратегічних комунікацій

 

Хочу познайомити зі своєю книжкою, яка вийшла в цьому році. В грудні ми презентували її в «Читай Городе», Андрій Юсов про це вже писав у своєму блозі, за що йому дякую.

Ідея книги «Український PR-словник» полягає у тому, що до термінів PR підібрано українські прислів’я та приказки, які максимально розшифровують значення західних термінів і технологій для україномовних спеціалістів та читачів.

З глави «ОСНОВИ PR»

PR (public relations) — Всяк правду знає, та не всяк про неї дбає.

PR-СПЕЦІАЛІСТ — І риби наловить, і ніг не замочить.

ІМІДЖ (image) — Не будь гірким, бо виплюнуть; не будь солодким, бо злижуть.

ПАБЛІСІТІ (publicity) — Скрипливе дерево довго живе.

КОМУНІКАЦІЯ (communication) — Одна брехала, друга не розібрала, а третя по-своєму перебрехала.

РЕКЛАМА (advertising) — Наше діло півняче: проспівав, а там хоч не розвидняйсь.

КОНСАЛТИНГ (consulting) — Не хочеш — не слухай, а брехати не заважай.

З глави «СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ»

СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ В PR — Де більше науки, там менше муки.

АНАЛІТИКА — Тиха вода греблю рве.

ПОЗИЦІОНУВАННЯ (positioning) — Хто перший, той ліпший.

ГРОМАДСЬКА ДУМКА (opinion) — Що хатка, то інша гадка.

МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ — Людей питай, а свій розум май.

ФОКУС-ГРУПА — Краще раз побачити, ніж тричі по- чути.

МЕСЕДЖ (message) — Яка музика, такі й танці.

ЕФЕКТИВНІСТЬ PR-КАМПАНІЇ — З цього шику, коли б не вийшло пшику.

З глави «МЕДІА КОМУНІКАЦІЇ»

ЗМІ (media) — На чужий роток не накинеш платок.

БРИФІНГ (briefing) — Кожна жаба своє болото хвалить.

ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ — Птицю дурять кормом, а людину — словом.

ПРЕС-СЕКРЕТАР — Не клади в рот пальця, бо одкусить.

НОВИНИ — Добрі вісті не лежать на місці.

ПРЕС-РЕЛІЗ (press release) — Як у лісі гукнеш, так і відгукнеться.

ТЕЛЕВІЗІЙНИЙ ІМІДЖ — Не все правда, що на весіллі співають.

ТЕЛЕДЕБАТИ — Чия відвага, того і перемога.

ИНТЕРВ’Ю — Не завжди говори, що знаєш, а завжди знай, що говорити.

ЗІРКА ТЕЛЕБАЧЕННЯ — На голові блистить, а в голові свистить.

З глави «КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ»

АНТИКРИЗОВИЙ PR (anti crisis PR) — Коли гаряче, то студи, дураче.

КРИЗОВИЙ PR (crisis PR) — Пам’ятатимеш до нових віників.

АНТИКРИЗОВА ПРОГРАМА — Не той козак, що поборов, а той, що вивернувся.

PR-АУДИТ — Всяк про правду трубить, а не всяк ту правду любить.

МАРКЕТИНГОВІ КОММУНІКАЦІЇ (marketing communications) — Як одступиш од грамоти на аршин, то вона од тебе — на сажень.

ЗВ’ЯЗКИ З ІНВЕСТОРАМИ (investor relations) — Думав попить, та поїсти, а вони танцювать змусили.

РОБОТА З УРЯДОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ (government affairs, government relations) — На панську мудрість — мужицька хитрість.

РЕКЛАМНІ НОСІЇ — Казна-що, а збоку бантик.

ЕФЕКТИВНІ ПЕРЕГОВОРИ — Або ви, куме, їжте борщ, а я буду м’ясо, а ні, то я буду м’ясо, а ви — борщ.

З глави «ПОЛІІТИЧНІ КОМУНІКАЦІЇ»

ПОЛІТИЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ — Золотий ключ кожний замок відкриє.

ПОЛІТТЕХНОЛОГ — Цвіркун на видноті не цвірчить.

ЕФЕКТИВНИЙ ПОЛІТИК — Клади перед людей хліб на столі, будеш у людей на чолі.

ІЕРАРХІЯ ВЛАДИ — Кому піп, кому попова жінка, а кому попова дочка.

ВЛАДА (power) — Аби корито, а свині будуть.

ДЕПУТАТ — До булави треба й голови.

ОПОЗИЦІЯ — Кому пироги і млинці, а кому гулі і синці.

ЛОБІЮВАННЯ (lobbying) — Де гроші говорять, там правда мовчить.

КАНДИДАТ — Яка Настя, таке з нею й щастя.

ФІНАНСУВАННЯ КАМПАНІЇ — «Їж кума!» — «Так ложки нема!» — «Отож!»

ВИБОРЧИЙ ШТАБ — Як жнуть укупі, то не болить у пупі.

ЦІЛІ ПЕРЕДВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ — У кожного солов’я пісня своя.

ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА — Обіцянка — цяцянка, а дурневі — радість.

Якщо книжка зацікавила:

Сторінка книжки в Інтернеті

Сторінка книжки у Facebook

Вона є у всіх книжкових мережах.

P.S. До речі на презентації книжки був Павло Кужеєв і підібрав ще прислів’я до терміну: КОРУПЦІЯ — свій до свого по своє.


Додати коментар