Новини

Газета «Вести» та журнал «Elle» були найпопулярнішими серед рекламодавців у минулому році

Український журналістський фонд

На фоні загального 33-відсоткового падіння обсягів продажу реклами у друкованих виданнях України за підсумками 2014 року, відбулись також зміни лідерів рекламного ринку преси. Про це свідчать дані «Комунікаційного альянсу», які були підготовлені за підсумками минулого року для видання «Телекритика». Дані представлені у прайсових цінах видавничих домів. І хоча ці цифри не показують реальних доходів видань від реклами, оскільки розміри знижок є невідомими, проте місця видань у рейтингу та їхню динаміку відносно 2013 року вони чудово демонструють.

Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) зробила висновок, що ринок реклами в журналах у 2014 році скоротився порівняно з 2013 роком на 30%, в газетах — на 37%. При цьому десятка топ-журналів почувала себе дещо гірше за весь журнальний ринок (-32%), топ-10 газет — дещо краще за весь ринок газет (-31%).

У 2014 році топ-10 журналів за рекламними доходами залишили Forbes та «Корреспондент», обидва — видання «Українського медіа холдингу (UMH). Натомість десятка доповнилася журналами «Единственная» («Едіпрес Україна») і «Фокус» («Фокус Медіа»). Журнал №1 за рекламними зборами — Elle (Hearst Shkulev Media).

Зміни у топ-10 газет у 2014 році були драматичнішими. Перелік лідерів залишили східноукраїнське видання «Бесплатка», газета «Коммерсантъ» («Коммерсант-Украина) і «Инвестгазета» (Ekonomika Communication Hub). Причому два останні видання пішли не лише з топ-10, а й взагалі  закрились. З початку 2015 року не виходить ще одне ділове видання — «Капитал» («Ділова преса країни»). Натомість до топ-10 газет за рекламними зборами минулого року увійшли KyivPost, «Комментарии» («Еволюшен Медіа») і «Футбол» (UMH). Першим номером за рекламними зборами серед газет стала «Вести» («Мультимедіа-інвестгруп»).

Нагадаємо, у 2015 році ВРК прогнозує падіння на 17% обсягів реклами в газетах та на 16% — у журналах.