Новини

«Мобільна реклама» принесе найбільше грошей

Український журналістський фонд

Міжнародна мережева рекламна агенція ZenithOptimedia скоригувала свій світовий прогноз розвитку рекламного ринку у бік зменшення. ZenithOptimedia прогнозує, що рекламні витрати у світі зростуть на 5,3% цього року, тобто, до $ 523 млрд, пише «Телекритика».  Найшвидше зростає інтернет — на 17,1% — завдяки розвитку цифрових технологій і, відтак, зростанню його ефективності як рекламного носія, йдеться в повідомленні агентства.

Вдруге поспіль ZenithOptimedia зменшує прогноз світового зростання на 0,1% через кризу в Україні, яка призвела до тривалого економічного протистояння між Заходом і Росією. «Обмін санкціями продовжується і, очевидно, інвестиційний клімат погіршуватиметься й надалі»,- пояснює агенція.

Україну цього року, за прогнозом ZenithOptimedia, очікує падіння рекламного ринку на 32,5% у перерахунку на долари. Прогноз зростання російського ринку також змінено — з 6,9% (червневий прогноз) до 1,7% згідно з поточними даними.

Що ж стосується окремих країн, то США залишатимуться незмінним лідером, чий ринок і надалі залишатиметься у 3-4 рази більшим за найближчих конкурентів. За наступні три роки Японія поступиться другим місцем у рейтингу найбільших ринків Китаю. Також з Топ-10 «випаде» Канада, поступившись місцем Індонезії, йдеться в прогнозі.

За даними ZenithOptimedia, стрімке зростання рекламних витрат в інтернеті триватиме й надалі. Після 17,1% цього року очікується щонайменше 16% щороку по 2016 рік включно. «Всередині» інтернету найшвидше розвиватиметься банерна реклама (власне, самі банери, онлайн-відео та соціальні мережі) — на 21% на рік, перш за все завдяки збільшенню реклами в соцмережах (+30% на рік). Також злету «банерки» сприяють нові формати та автоматизовані закупки (programmatic buying), тобто, ефективне влучання в цільову аудиторію в реальному часі. Контекстна реклама зростатиме на 14% щороку. А сегмент оголошень — на 7%.

Водночас, найбільше «нових» грошей на ринок принесе мобільна реклама (та, яку споживач отримує через мобільні пристрої, тобто, смартфони та планшети).

Телебачення й надалі матиме найбільшу частку від усіх рекламних бюджетів. Хоча, завдяки інтернету і вона зменшуватиметься. Пік у 39,6% було досягнуто минулого року. До 2016 року частка ТБ на рекламному ринку, згідно з прогнозом ZenithOptimedia, зменшиться до 38,3%.

І загалом, як видно з діаграми, інтернет потроху забиратиме частки в усіх без винятку медіа впродовж наступних трьох років.

Довідка
ZenithOptimedia — одне з найбільших медійних агентств у світі, 262 офіси якого працюють у 74 країнах. В Україні присутнє з 1996 року, з 2006-го входить у найбільшу в країні рекламну групу Publicis Groupe Ukraine, з 2008-го — в топ-5 медіа агентств України. У київському офісі ZenithOptimedia працює близько 50 співробітників. Клієнтами агентства в Україні є L’Oreal, Nestle, sanofi, Toyota, TUI, HTC, Puma, British Airways, Whirpool та інші національні й міжнародні бренди.