Новини

Як утримати користувача на новинному сайті: хитрощі лідерів ринку

Український журналістський фонд

Що треба новинним виданням? Увага аудиторії. І краще, якщо ця увага буде розподілена по тривалому проміжку часу, який аудиторія проводить на сайті.

Змусити клікати все далі, заводячи  користувача все глибше всередину сайту — це основна задача редакторів і розробників новинних ресурсів. Важливо тільки не забувати: змушувати клікати треба, пропонуючи релевантний контент.

Які ж найбільш популярні і технологічно нові сучасні ресурси вирішують цю проблему?

Дуже часто видання використовують різні віджети з найбільш популярними статтями. Це підхід реактивний, коли якісь характеристики впливають на показ того чи іншого набору матеріалів у віджеті.

Upworthy зробили цікавий крок. Коли читач потрапляє на сторінку зі статтею, читає її кілька секунд а потім робить рух курсором, щоб піти зі сторінки, йому зразу ж показують блок «А чи бачили ви це?».

Деніель Мінтц, один з  керівників Upworthy:

- Наша мета — зачепити тих небагатьох користувачів, які зайшли до нас на сайт, але якось н зацікавились тим, що вони побачили. Тому ми хочемо переконатися, що вони отримають щось дійсно цікаве.

Ріст впливу соціальних мереж означає для видань смерть головних сторінок. Тому ресурси типу QZ.com намагаються розширити вплив головних сторінок на сторінки з матеріалом. Скролінг сторінки з текстом плавно і відразу ж переносить користувача на іншу статтю. Тож користувач, потрапивши на одну сторінку, переходить усе далі і далі без зайвих кліків. В Quartz таким чином допомагають користувачу вирішити проблему «а що далі», до якої користувачі підходять, дочитавши статтю.

Зак Сьюер, старший редактор Quartz:

- 80% користувачів нашого сайту, коли справа доходить до того, куди піти почитати далі, вибирають скролінг, а не клік на посилання в лівій боковій колонці. Ми підрахували, що наш безкінечний скролінг збільшив на 50% кількість сторінок, котрі переглядали користувачі за один візит матеріалів сайту.

Один із найбільш ефективних способів змусити користувача клікати більше на інші статті — зробити цей процес максимально простим. Такий підхід знайшов втілення в навігаційних кнопках справа і зліва статті.

Місія Vox — пояснювати новини. Коли автори Vox пишуть матеріали на складні теми, користувачу пропонується кілька ключових слів, клікаючи на які, відвідувач потрапляє на спеціальні релевантні контенту блоки з «катрочками». І ці карточки дають зжату, але повну інформацію на вказану тему.

Карточки, в свою чергу, є частиною великого набору, який зосереджений навколо основної теми. Читаючи одну карточку, ви рухаєтеся глибше, захоплюючи все нові і нові набори карточок. Тобто, одна карточка розкриває цілий набір матеріалів на тему, яка цікавить користувача.

«Редакторський портал» за матеріалами Digiday