Новини

Щоб бути успішними, медіа поєднують роботу на різних платформах

Український журналістський фонд

Привабити читача чи глядача, а також заохотити рекламодавців допомагає робота у різних напрямках. Газети створюють свої сайти та додатки для гаджетів, телеканали — виходять в «текстовий» формат в інтернеті. Що це дає для медіа, ми поцікавилися у керівників кількох ЗМІ.

Масштабний «мультиплатформенний» проект запустив рівненський Видавничий дім «ОГО»: тут поєднали відразу кілька платформ — телебачення, інтернет та газету.  Свого часу тут об’єднали газетний та телевізійний ньюз-руми. Зараз пропонують рекламодавцям два мультимедійні майданчики  «ТелеМайдан» і «Ранкова кава». Окрім спілкування в телеефірі, відео програми розміщується на сайтах, а за підсумками програми публікується текстовий матеріал в газеті.

Як розповідає головний редактор Видавничого дому «ОГО» Віталій Голубєв, клієнти реагують на такі пропозиції добре, тому що бачать їхню інноваційність.

- Ми першими в регіоні запропонували ринку формат інтернет-відео) та покриття відразу кількох сегментів (інтернет + ТБ + друковані ЗМІ). Ми намагаємось оптимально використати в цьому сенсі таку нашу сильну сторону, як можливість створення та поширення саме мультимедійного контенту.

Для успішної роботи редакція навчалася. Зараз готова пропонувати подібне навчання колегам з інших регіонів.

- Загалом тут найголовніше, як на мене, ? це зміна парадигми, а не технічні навички: платформа є вторинною, первинним є контент у будь-якому разі. А ще — «перепрошивка мозку» під роботу в нестандартних умовах мультимедійності: тут зростає елемент креативу, збільшується питома вага проектної складової, а це ? робота на стику підрозділів і великий елемент несподіванки, який передбачає постійну готовність до багатоваріантності рішень, здатних задовольнити конкретну потребу конкретного клієнта. Одне слово, складно, але надзвичайно цікаво і перспективно, готові ділитися досвідом! — розповідає Віталій Голубєв.

У інтернет «пішов» черкаський телеканал «Вікка», розвиваючи власний сайт vikka.ua.

Генеральний директор ТРК «Вікка» Любов Правдіна переконана: у нинішній час, коли скрізь існує безліч носіїв інформації, не глядач повинен іти за медіа, а медіа — за глядачем.

-  Якщо наш глядач іде в інтернет, шукає там якусь інформацію про Черкащину, новини міста, то ми повинні дати цю інформацію. Адже якщо не дамо першими ми, то це зробить хтось інший, ? зазначає Любов Правдіна.

Розвиток сайту, за її словами, також дав змогу вивчити потреби аудиторії. Адже регіональні канали не мають можливості робити рейтингове вимірювання, скажімо, GRP, як провідні національні.

- В інтернеті ми бачимо  свою аудиторію, який сюжет дивляться, який не дивляться, що викликає інтерес. І щопонеділка планірка розпочинається саме з того, яку статистику відвідуваності дає сайт. Крім цього, в інтернеті людина може знайти інформацію, яка їй потрібна, і вже не треба телефонувати на телеканал, щоб уточнити.

Черкаська газета «Акцент» поєднує вихід обласного тижневика з всеукраїнським виданням «Только Ты».

- В нашій редакції — два видання, вони зовсім різні. Та кожне з них має свою цільову аудиторію (газета «Акцент» -  це суспільно-політичний тижневик, а газета «Только Ты» — інформаційно-розважальне видання, яке здебільшого читає жіноча аудиторія), цінову нішу (розраховані на різні соціальні верстви населення). Та на кожний товар є свій покупець. Тож поєднання різних напрямків діяльності, я вважаю, розширює географію наших читачів (одна газета — всеукраїнська, друга — регіональна), ? коментує головний редактор Тетяна Пархоменко.

А от «Нова Тернопільська газета» у інтернеті розвиває не сайт, а сторінку в соцмережах. Головний редактор Микола Мартинчук зауважує: на регіональному рівні поки що інтернет-версії видань не виходить зробити прибутковими.