Дайджест

Подолати «рекламну кризу» допомагають мультиплатформенні майданчики

Український журналістський фонд

У зв’язку з суспільно-політичною ситуацією в країні перше півріччя 2014 року у всіх видавців пов’язано з мілінням рекламних потоків і пошуком додаткових шляхів монетизації.

У рівненському видавничому домі «ОГО» знайшли вихід із ситуації, поєднавши кілька платформ — телебачення, інтернет та газету.

Перші випуски «ТелеМайдану» і «Ранкової кави» вийшли у березні, нині програми виходять щотижня і дають сталий дохід видавництву. На «Ранкову каву» часом навіть буває невеличка черга з клієнтів.

Які кроки знадобилися, щоб запустити мультиплатформенні майданчики, «Редакторському порталу» розповідає головний редактор Видавничого дому «ОГО» Віталій Голубєв.

Видавничий дім «ОГО» — це декілька друкованих ЗМІ та інтернет-портал www.ogo.ua. Ще в нашому холдингу є партнерський телеканал «Рівне 1″. Десь у 2007 році ми почали думати, як найбільш ефективно поєднати ресурси усіх наших ЗМІ.

Ми багато їздили на конференції, семінари, тренінги… Поступово прийшло розуміння, як це втілювати на практиці в умовах невеликих регіональних редакцій.

У 2008 році пішли на експеримент — об’єднали газетний і телевізійний ньюзруми. Структурно це виглядало так: у Видавничому домі «ОГО» створили новий відділ — телевізійний. Він став виробляти новини та інформаційні програми на замовлення телеканалу. До відділу перевели частину колишніх телевізійників. Цей управлінський крок мав тоді два наслідки:

  • оптимізували штат — було стільки-то у двох редакціях стало стільки-то в одній;
  • газетярі, працюючи поруч з телевізійниками, поступово вчилися робити телепродукт.

У такому форматі ми пропрацювали рік, але криза 2009 року змусила затягнути паски. На телеканалі порахували, що власне виробництво дешевше, ніж аутсорсинг за вищезазначеною схемою, й експеримент згорнули.

Таким чином структурно ми повернулись до моделі 2007 року, але журналісти ВД здобули неоціненний досвід телевізійного продакшну.

До слова, сьогодні половина телевізійного ньюзруму — вихідці саме з газетної редакції, які або залишились на телеканалі, або перейшли туди згодом.

Мої спостереження за цим процесом такі: специфіка платформ освоюється швидко. Звісно, не кожен може працювати в кадрі, бути обличчям каналу, але робити інформпродукт — просто. Були б мізки і бажання.

Про монетизацію нових мультимедійних форматів тоді мова не йшла. Тоді метою було скоріше оптимальне використання людських, технічних і фінансових ресурсів + крос-промо.

Нині новий етап — ми намагаємося монетизувати наші мультимедійні напрацювання, тобто поєднуючи можливості тексту, відео, інтернету, ТБ і друкованих ЗМІ.

Сьогодні маємо два мультимедійні майданчики, які чудово надаються до монетизації — «ТелеМайдан» і «Ранкова кава».

«ТелеМайдан» — спільний проект Видавничого дому «ОГО» і телеканалу «Рівне 1″.

Формат: 20-хвилинне ток-шоу в ефірі телеканалу «Рівне 1″, двоє ведучих і двоє гостей. Ведучі — я і редактор «Рівненської газети» Ольга Данилюк. Участь у програмі платна. Тематика — суспільно-політична.

Це інтерактивне шоу — нам дзвонять глядачі у студію, в ефірі лунають коментарі й запитання користувачів сайту.

Відео програми ми розміщуємо на наших сайтах, збираючи додаткову аудиторію. За підсумками програми газета «ОГО» публікує текстовий матеріал (півсторінки А3).

Тобто учасник програми «ТелеМайдан» отримує три потоки вихідної інформації: власне ефір, наступного дня — відео в інтернеті, за кілька днів — стаття в газеті.

Щодо ресурсів, то використовували готову студію телеканалу, в якій знімаються усі ток-шоу і тематичні програми. Для її оформлення виготовили два банери. Маленький нюанс — заради економії коштів банери зробили універсальними — без назви програми — і тепер вони прикрашають студію під час усіх суспільно-політичних ефірів.

Ведучі — від Видавничого дому «ОГО», а режисерсько-технічна команда — від телеканалу. Роботу з потенційними клієнтами поклали на менеджерів відповідних рекламних відділів.

«Ранкова кава» — інтерв’ю-проект Видавничого дому «ОГО». Газетне інтерв’ю — це добре, але ми записуємо його ще й на відео. Ведуча — редактор «Рівненської газети» Ольга Данилюк.

Формат реалізації: записуємо 20-хвилинне відеоінтерв’ю, анонсуємо його на порталі, потім виставляємо разом із текстовою розшифровкою, а в найближчому випуску тижневика «ОГО» публікуємо газетну версію розмови.

Оптимізації витрат досягаємо тим, що для запису «Ранкової кави» використовуємо наявний редакційний фотоапарат з функцією зйомки відео. Штатив позичаємо в колеги-журналіста (його власний).

Місцем зйомки спочатку було кафе поруч із редакцією, яке виявило зацікавленість у партнерстві (з них — місце і кава). Перший «млинець» вийшов загалом вдалим, але з одним «але»: ми не прорахували такий фактор як наявність фонової музики.

Переглянувши перший відеозапис, зрозуміли, що музика заважає звуку. Кафе знаходиться у великому торговельному центрі, і домовлятися довелося б з адміністрацією торговельного центру. Ми цього робити не стали. Просто знайшли іншого партнера — ресторан у центрі міста, в 5 хвилинах від редакції.

Основна  складність реалізації мультиплатформених рішень пов’язана зі складнішою координацією роботи проектної команди. По-перше, видавничий дім і телеканал — це дві різні юридичні особи. Тому керівникам комерційного блоку доводиться враховувати ці фактори, досягаючи відповідних домовленостей з клієнтами.

Друге і головне — не боятися розширити компетенцію керівника, який координує роботу всієї команди. У проектній роботі велика ймовірність несподіванки, непрогнозованості. Хтось має брати ініціативу на себе, не побоюючись десь відступити від раніше запланованого, десь піти на ризик, десь спробувати щось зробити по-іншому, ніж робили досі.

Щоб гарно продавати проект, необхідно подбати про промо. Для «Ранкової кави» зробили окрему рубрику на порталі, щоб потенційні клієнти бачили всі програми і анонси разом. Також на порталі є спеціальний банер, який веде у розділ.

Для  «ТелеМайдану» днями виготовили три білборди, які розмістили в жвавих точках міста. Там немає контактних телефонів, лише адреса сайту телеканалу. Завдання інше — підвищення впізнаваності брендів.

Етапи реалізації мультиплатформенних проектів:

  • Перший етап: прописати  ідею проекту і призначити керівника.
  • Другий етап — технічна підготовка. Для телепроекту потрібен певний час на виготовлення заставок, облаштування студії.
  • Третій етап — монетизація. Монетизувати «ТелеМайдан» почали після кількох пілотних випусків. «Ранкову каву» — з першого випуску.

Я переконаний, що для регіонів однією з ключових переваг мультиплатформених рішень є саме створення єдиної «точки входу» для інформпотоків, формування пропозиції, яка даватиме комплексне інформаційне рішення для клієнта. Все-таки варто пам’ятати: у регіонах надзвичайно багато зав’язано на людських контактах, тому варто формувати настільки повне рішення, щоб клієнт уже не шукав не те що альтернативних, а й додаткових інформаційних пропозицій.

Джерело: ogo.ua