Новини

Експерти: «Використання соцмереж як джерел інформації у новинах — неприпустиме»

Український журналістський фонд

Якість теленовин провідних українських каналів в останні два тижні виборчої кампанії різко знизилася. Новини все більше стають схожими на пропаганду і не відповідають одному з головних журналістських стандартів — принципу збалансованості.

Такі висновки оприлюднили експерти Академії Української Преси, які днями презентували результати моніторингу «Передвиборна кампанія під час військових операцій: основні месиджі».

За словами завідувача відділу соціології культури і масової комунікації Інституту соціології НАН України, професора Наталії Костенко, на теленовини останніх двох тижнів перед виборами впливали два фактори: військові дії на Сході та виборча кампанія.

- Варто мати на увазі, що сьогодні теленовини — це не ті новини, які були кілька років тому. Сьогодні вони мають енергійного і перспективного конкурента у вигляді новинних сайтів, — зазначила Наталія Костенко.  — Молодь більше схильна довіряти інтернет-сайтам. Тому новини використовують різні способи взаємодії з інтернет-ресурсами і різні прийоми для того, щоб зберегти цільову аудиторію та відповідати очікуванням публіки.

Як зауважила професор, більшість новин в Україні — політичні. Разом з міжнародними новинами про Україну політика займає 3/4 тематики всіх новин. Такою високою доля політичних новин ще ніколи не була.

- Змінилися дещо і джерела, на які посилаються новини. Крім офіційних джерел, повідомлень власних кореспондентів, з’явилося таке джерело, як інтернет-ресурси. Це посилання на «Фейсбук», «Твіттер», фото та відео, зроблені особистими гаджетами. Зараз це джерело інформації займає 7% серед інших джерел, але можна передбачати, що цей показник буде рости, — прокоментувала Наталія Костенко.