Новини

Не втрачати на рекламі допомагає професіоналізм

Український журналістський фонд

Політична ситуація в країні приблизно на третину зменшила кількість  комерційної реклами у засобах масової інформації. І хоч зараз, напередодні президентських виборів, надходження забезпечує політична агітація, в редакціях говорять про складну ситуацію з рекламою. Але констатують, що останнім часом рекламодавці охочіше ідуть в інтернет.

– Зараз ми можемо заробити кошти на політичній рекламі і цього нам вистачить до кінця року. Але та реклама, яка мала попит у мирний час, – сільгосппродукція, промисловість, – зараз згорнулася. Банки змінили напрямок реклами, зараз більше розміщують роз’яснювальних матеріалів, – розповідає головний редактор газети “Жизнь” м. Донецька Дмитро Шишкін. – Прогнозувати щось із приводу того, що буде далі, взагалі неможливо, адже через політичну ситуацію ми навіть не знаємо, в якій країні житимемо завтра.

Головний редактор газети “Николаевские новости” Анатолій Білоножко розповідає, що рекламуватися в ЗМІ перестали дрібні підприємці, зникли також приватні оголошення. Втім, позитивною тенденцією є те, що газета почала трохи заробляти в інтернеті.

– Якщо раніше сайт сприймали як розвагу, то зараз рекламодавці ідуть в інтернет – і комерційна реклама, і текстова, – каже Анатолій Якович.

Керівник відділу реклами газети “Днепропетровск вечерний” Богдана Дегтярьова теж відмічає негативні тенденції у комерційній рекламі.

– Якщо порівняти із ситуацією ще до 2008 року, то реклама скоротилася на 30 відсотків. Зараз ми заробляємо лише на політичній рекламі, і всі чудово розуміють, що газети змушені жити “від виборів до виборів”. Практично немає зараз замовлень від рекламних агенцій, – каже пані Богдана.

Аби утримати рекламодавця, видання шукає для клієнтів більш дешеві варіанти.

– Доводиться працювати за принципом “на яку суму ви розраховуєте”. Вже виходячи з бюджету пропонувати розміщення, – зауважує фахівець.

Вона також констатує, що рекламодавці почали більше цікавитися інтернет-версією газети.

На те, що від реклами через брак коштів почали відмовлятися навіть постійні клієнти, вказує і заступник головного редактора газети “Інтерес” м. Житомира Ніна Скоробагата.

– Один з наших постійних клієнтів, який рекламувався роками, каже, що зараз просто не вистачає на це коштів. Хоча люди і розуміють, що реклама потрібна. Дехто зменшує обсяг, дехто переходить на прості оголошення. Якщо раніше фірми з виготовленні вікон, дверей та меблів місяцями чекали черги на розміщення, то нині ця реклама практично зникла, – зауважує пані Ніна.

Вихід із ситуації – шукати для рекламодавця менш вартісні варіанти розміщення. Невеликі оголошення допомагають триматися “на плаву”. Також дешевшим варіантом для рекламодавця є розміщення на інтернет-сайті газети.

– В той же час, залишаються фірми, які готові рекламуватися.  Це підприємства з переробки каменю, туристичні фірми, тому ми не чекаємо рекламодавців, а активно шукаємо їх, – каже Ніна Скоробагата.

– Рекламодавці зараз зайняли вичікувальну позицію, – констатує головний редактор газети “Одесская жизнь” Геннадій Чабанов. – Ті ЗМІ, які мали лідерські позиції, втрачають менше. У нас реклама скоротилася десь на 30 відсотків, а з розповідей колег знаю, що дехто має її удвічі менше. Виходити із цієї ситуації допомагає професіоналізм рекламного відділу і вміння переконати, що навіть у такий складний час реклама потрібна.