Новини

ЗМІ мають опублікувати розцінки на передвиборну агітацію — Котюжинська

Український журналістський фонд

Головний юрисконсульт Національної спілки журналістів України (НСЖУ) та президент Асоціації медіаюристів України Тетяна Котюжинська наголошує, що для забезпечення прозорої кампанії на виборах президента ЗМІ мають опублікувати розцінки на передвиборну агітацію. Про це медіаексперт розповіла у коментарі «Телекритиці».

Тетяна Котюжинська нагадує, що відповідно до законодавства, ЗМІ забов’язані не тільки встановити ціни на передвиборну агітацію і ще й опублікувати їх в друкованих засобах масової інформації.

«Ціни на передвиборну агітацію центральне телебачення має опублікувати в центральних ЗМІ — «Голос України» та «Урядовий кур’єр», усі інші  — у регіональних ЗМІ державної чи комунальної форми власності. Такі публікації мали б з’явитись до початку виборчої агітації. Тому НСЖУ радить ЗМІ здійснити публікацію своїх розцінок до початку розміщення матеріалів передвиборної агітації», — пояснює пані Котюжинська.

Також медіаексперт пояснила, що публікація розцінок на передвиборну агітацію важлива з огляду на те, що кандидати зможуть замовляти таку агітацію за однаковими цінами.

«Це є принциповим та важливим з огляду на те, що ЗМІ не можуть надавати ніяких знижок чи преференцій будь-якому кандидату порівняно з іншим. Також важливо, щоб кандидати у президенти знали розцінки  на агітацію і розуміли свої можливості й можливості своїх конкурентів», — додає Тетяна Котюжинська.

Пані Котюжинська також уточнила, що поки жоден кандидат не почав передвиборну агітацію.

«У нас передвиборна агітація може починатись кандидатами на посаду президента з моменту їх реєстрації у Центральній виборчій комісії (ЦВК). Наскільки мені відомо, до відомства надійшло 38 заяв, з них 22 чи 24 заяви є повними і розглядаються ЦВК.  Вчора було зареєстровано 7 кандидатів, отже 7 кандидатів уже можуть офіційно вести свою виборчу агітацію. Але обов’язковою умовою для ведення агітації є не лише реєстрація, але й наявність виборчого фонду, оскільки ведення виборчої компанії неможливе без угоди про проведення оплати», — розповідає юрисконсульт НСЖУ.

Нагадаємо,  народний депутат, голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформації Микола Томенко закликав керівників усіх засобів масової інформації підписати угоду про недопущення розміщення «джинси».

«Телекритика»