Новини

Олена Бондаренко: «Процес роздержавлення буде проходити важко»

Український журналістський фонд

Частина видань не виживе.

У парламенті буде розглянуто законопроект №2600 про роздержавлення ЗМІ. Органи влади вийдуть із засновників, комунальні та державні ЗМІ отримають майно у своє розпорядження або пільгові тарифи на оренду, але далі редакціям доведеться виживати самостійно. Про це розповіла на зустрічі з журналістами народний депутат, перший заступник голови парламентського комітету з питань свободи слова та інформації Олена Бондаренко.

Процес роздержавлення буде проходити досить важко, обіцяє вона. Зі складу співзасновників ЗМІ вийдуть всі органи влади, а самі редакційні колективи будуть відправлені у вільне плавання. Дається два роки, щоб це було оформлено «добровільно», після — процес стане примусовим.

Щоб не було махінацій з комунальним майном (яке повністю передається на баланс редакцій), створюється спеціальний державний реєстр. Будуть заборонені будь-які операції фінансового плану, спрямовані на відчуження майна.

Якщо колектив захоче скоротити свої ряди, він зможе це зробити при перереєстрації, і при цьому звільнені працівники отримають весь соціальний компенсаційний пакет.

Закон набуде чинності протягом трьох місяців з моменту підписання президентом.

Коли у редакції немає власного приміщення (наприклад, вона перебуває в обласній адміністрації ), їй буде надано право займати існуюче приміщення протягом 15 років на правах оренди за ставками, які платять комунальні підприємства.

Журналісти державних та комунальних ЗМІ мали переваги при виході на пенсію — їх робота в редакціях прирівнювалася до державної служби і вони отримували пенсію як держслужбовці. Це правило передбачається зберегти, навіть якщо редакція більше не буде комунальним ЗМІ, — при виході на пенсію протягом подальших 4 років ( поки працює цей закон), працівник редакції отримує такі ж пільги, як його колеги під час уходу з державних ЗМІ.

«Зрозуміло, що якась частина ЗМІ не виживе, — попереджає О.Бондаренко. — Але тут головне — це не фінансовий чинник, а людський — все залежить від того, який у виданні керівник. Адже у світі не всі проекти успішні на всьому етапі свого існування. Якщо ви будете ставитися до редакції як до бізнесу, вам буде необхідно навчитися конкурувати з приватними медіа і будувати роботу ефективно. Ніхто гарантій благополучного майбутнього нікому не дасть».