Новини

Медіабізнес — це більше репутація, ніж тиражі

Український журналістський фонд

Медіаконтент повинен бути ексклюзивним, якісним і достовірним. Лише тоді засоби масової інформації можуть сподіватися на зацікавленість аудиторії. Такі висновки провідних світових медіа експертів презентувала директор Українського інституту розвитку медіа Олена Громницька під час зустрічі з учасниками Медіа-клубу «На власний погляд» 19 червня. О.Громницька поділилася висновками 65-го Всесвітнього газетного конгресу і 20-го Всесвітнього форуму редакторів у Бангкоку.

За словами Олени Громницької, під час Конгресу експерти звернули увагу на три фактори успіху медіа. Це диверсифікація ресурсів, запровадження різних платформ, розуміння цільової аудиторії та якісний контент.

- Під час Конгресу прозвучала думка, з якою я повністю погоджуюся: «Медібізнес сьогодні, це скоріше репутація, ніж тиражі», — зазначила Олена Громницька.

Щодо прибутковості засобів масової інформації, то тут ключову роль відіграє активність громадян і їхня зацікавленість у громадському житті.

Ключовим викликом для медіабізнесу є перехід друкованих видань в Інтернет. Утім, як визнають експерти, лише 5% читачів газет читають їх версії в Інтернеті. За словами головного редактора сайту «Media Sapiens» (Телекритика) Діани Дуцик, про те, що друковані версії все ж залишаються головним джерелом прибутку для медіабізнесу, ішлося і на Львівському медіа-форумі. Рекламодавці не готові іти в Інтернет, так само, як аудиторія поки що не готова платити за контент.

- Чому в Україні існують проблеми з монетизацією контенту? Бо він неякісний. Такого контенту, за який люди готові були б платити, в Україні немає. Всі проекти, які є в Інтернеті, дуже схожі між собою, новини дублюються. Тож доповідачі прийшли до висновку: попереду буде той, хто зможе давати аудиторії ексклюзивний контент, якісний і перевірений, — зазначила Діана Дуцик.

Голова Національної спілки журналістів України Олег Наливайко зауважив: на Конгресі Міжнародної федерації журналістів, який відбувся у Дубліні, також порушувалося питання кризи в галузі медіа.

- Приміром, цього разу дуже численною була делегація Асоціації профспілок, і в розмові прозвучало, що саме журналістів зараз потрібно захищати, — зазначив Олег Наливайко.

Він навів учасникам круглого столу статистичні дані передплати друкованих видань в Україні. Щороку відбувається падіння показників на 3-4%.

- Загальна позиція на Конгресі була такою, що галузь перебуває в глибокій кризі. Повільно іде збільшення часу перегляду онлайн-видань, але ніхто не знайшов адекватної схеми отримання прибутку від онлайн-версій, — прокоментував голова НСЖУ.

Ще однією тезою Конгресу стала необхідність створення громадського руху, який би захищав права журналістів.

- Якщо не буде створена система самоврядування журналістів, то її створюватимуть держави. І такі спроби є, зокрема, й в Україні, — зауважив голова Спілки.