Новини

У 2019 році ринок медіареклами виріс на 25%, – Всеукраїнська рекламна коаліція

Український журналістський фонд

У 2020 році Всеукраїнська рекламна коаліція очікує зростання рекламного медіаринку на 18% до 28 443 млн грн. Про це повідомляє  генеральний директор Максим Лазебник на сайті Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК).

«Рекламно-комунікаційна індустрія України в 2019 році продемонструвала неабиякий ріст (чверть в медіа секторі!), що не може не радувати та надихати. При чому, ми говоримо про ріст комерційного рекламного ринку, який стався в умовах дефіціту медійного інвентарю за рахунок політичної реклами», – вважає він, –  «За підсумками 2019 року ринок медіа реклами виріс на 25%. За прогнозами на 2020 рік зростання збережеться, але темпи росту трохи сповільняться – до +18%».

У своєму звіті Максим Лазебник окреслив об’єм рекламно-комунікаційного ринку України 2019 і прогноз об’ємів ринку 2020 по ключовим напрямкам.

У 2019 році  ринок digital (internet) реклами склав 14 516 млн грн, у 2020 році очікується зростання на 31% до 18 920 млн грн.

Експерти ВРК уточнили свій прогноз на 2019, враховуючи  актуальні дані по першому півріччю від IAB Україна (банерна реклама, спонсорство, цифрове відео, частка мобільного трафіку) і ІНАУ (пошук).

«У 2020 зростання ринку Інтернет-реклами продовжиться, ключовими факторами зростання стануть домінуючі обороти глобальних гравців Facebook для банерної реклами, Google (Youtube) для онлайн-відео і пошуку, а також прогнозується подальше зростання частки мобільного трафіку, що пояснюється позитивною динамікою мобільного споживання Інтернету населенням України», – зазначає Максим Лазебник.

Digital реклама (за класифікацією IAB):

У 2019 році ринок телевізійногої реклами, як і прогнозувалось зріс згідно попередніх прогнозів коаліції:  обсяги прямої реклами на 25%, а спонсорства на 20%. За словами Максима Лазебника, у цьому році нестача ресурсу призвела до інфляції, яка виявилася однією з найвищих за останні 10 років на українському телебаченні: «У ситуації, що склалася, частина клієнтів змушена була переглянути свою рекламну політику і скоротити кількість брендів, які мають телевізійну підтримку, або відмовитися від ТБ розміщення повністю. Чи повернуться ці компанії на ТБ в 2020? Попередні переговори кажуть, що «так». Багато з тих, хто пропустили 2019, планують повернутися в наступному році, що і послужить причиною зростання обсягів викупленого інвентарю, а разом з ним і ринку в цілому».

Попередній прогноз зростання телевізійної реклами на 2020 – 13-17%. Це, на думку пана Лазебника,  при інвентарі, який скорочується через кодування супутникового мовлення, призведе до інфляції від 30% і вище.

Також він прогнозує більш потужне зростання спонсорства в першу чергу через активність букмекерів, які в очікуванні початку чемпіонату Європи з футболу та літньої Олімпіади в Токіо, збільшать свою присутність на ТБ. «Саме спортивні трансляції стануть драйверами зростання спонсорської активності, яка може додати за підсумками наступного року не менше 20%. Ціни ж на спонсорство, хоч і не суттєво, будуть рости повільніше ринку, що зрештою не стосується ключових подій року, попит на які і так перевищує можливості», – вважає Максим.

За прогнозами об’єм рекламного ринку преси в 2019 році складе 1 850 млн. грн., що на 14,8% більше, ніж в минулому році.

Провідним сегментом залишається національна преса, незважаючи на закриття газет «Сегодня» і «Дзеркало тижня». За словами Максима Лазебника, ці видання не мали істотного впливу на обсяги рекламного ринку (2-3% від річного обсягу національного ринку реклами а пресі). Крім того, після закриття видань частина рекламодавців перерозподілили рекламні бюджети на інші національні та регіональні суспільно-політичні газети.

«Прогнози на 2020 рік більш стримані, варто очікувати уповільнення темпів зростання (на 1,3 відсоткового пункту до 13,5%). Основним фактором зростання рекламного ринку в національній пресі в 2020 році є інфляційна складова в преміальному жіночому глянці, що дозволить даному сегменту ще сильніше наростити як абсолютні показники доходів від реклами, так і частку сегмента в національній пресі», – пише Максим Лазебник.

Крім того, згідно його прогнозів, продовжують рости нестандартні прояви в пресі, як частина мультимедійних спецпроектів сильних журнальних брендів. Найбільш високу динаміку зростання в національній пресі покажуть сектори – «розваги», «торгівля», «косметика» і «лікарські препарати», на частку яких буде становити більше половини рекламних смуг. З секторів рекламодавців регіональної преси, найбільш активними будуть – «зв’язок», «авто», «туризм», «фінанси», «освіта» і «соціальна реклама». У спеціалізованій пресі лідерство збережуть рекламодавці категорій – «агро», «лікарські препарати», «фінанси» та «авто».

У 2019 року радіо ринок показав прогнозоване зростання на рівні 24%-25%. «Виконати поставлені плани вдалося не тільки завдяки медіа-інфляції, а й завдяки приходу на Радіо цілої низки нових рекламодавців, особливо активними були категорії фарми, e-commerce та мікрокредитування. Крім того, ми побачили позитивні тренди в категорії FMCG, зокрема, коли системні рекламодавці почали активно використовувати радіо для підсилення ТВ-комунікацій», – наголошує гендиректор ВРК.

У 2020 році очікується продовження цього тренду і прогнозується зростання  15-17%. «Водночас якщо не відбудеться глобальних економічних катаклізмів і економіка України ростиме в межах 3-4%, то можна буде розраховувати на показник росту більше 20%. Рекламодавці все більше покладаються на широкі медіа-мікси, адже в епоху тотального рекламного шуму важливо комунікувати з аудиторією через максимально різні медіа-канали. В той ще час реклама на радіо забезпечує охоплення економічно-активної аудиторії у містах та гарантує один з найвищих ROI через усіх медіа-інструменти», – додає він.

Попри суттєві зміни форматів інвентарю у Києві та деяких обласних центрах, ринок зовнішньої реклами (Out Of Home Media) в 2019 році зріс у порівнянні з 2018 роком. Фактично обсяг комерційної реклами склав 3 мільярди 283 мільйонів гривень за підсумками 2019 року, що менше попередніх прогнозів, через вплив політичної реклами.

До цього обсягу не увійшло близько 525 млн грн політичних кампаній – виборів Президента та Верховної Ради. В 2020 році зростання ринку має підвищитися до 15%, зокрема завдяки використанню комерційними рекламодавцями інвентарю, що був задіяний у політичній рекламі в 2019 році. Продовжується активний розвиток Digital складової ринку зовнішньої реклами, обсяг якої у 2019 році склав 206 мільйонів гривень, а на 2020 рік очікується зростання на 86%. 

У представлених обсягах рекламно-комунікаційного ринку не враховуються об’єми політичної реклами. Адже  ВРК не має достовірних даних від замовників про їх політично-рекламні витрати на медіа. Непрямі дані, отримані від медіа операторів, за словами Максима Лазебника, дозволяють емпірично оцінити річні обсяги політичної реклами в розмірі до 10% від обсягів комерційної реклами за всіма медіа, за винятком зовнішньої (щитової) реклами, де об’єм політики склав 15-16% від сумарного об’єму комерційних клієнтів.

Частиною рекламно-комунікаційного ринку України коаліція вважає і ринок маркетингових сервісів (NONMedia). Міжнародна Асоціація Маркетингових Ініціатив (МАМІ) підготувала дані щодо розвитку ринку маркетингових сервісів в Україні.

У цій ніші вже кілька років поспіль спостерігається. У 2019 році динаміка зросла на 19%, обсяг –  6 352 млн. гривень.

«Event Marketing and Sponsorship збільшився на 35%, це продовження тренду минулих років, пов’язаного з популярністю фестивального формату в Україні, а також споживач вимагає більш захоплюючий та емоційний experiences з брендами, що втілюється через івенти», – йдеться у звіті. За цією інформацією, у Trade marketing не відбулося якихось революційних змін. Разом з тим, технологічність процесів і ефективність операцій агентств та замовників формують додаткову вартість і нові сервіси, які набудуть більш широкого попиту у 2020 році. Обсяг Consumer marketing збільшився на 20%, бо так само є ефективним спілкування зі споживачем у рітейлі. Також у сфері лояльності набувають обертів інструменти та методики, що дозволяють досліджувати клієнтський досвід.

У 2020 році прогнозується зростання ринку маркетингових сервісів в цілому на 18%.

Експерти Української Асоціації зі зв’язків з громадськістю (UAPR) підтвердили попередні прогнозовані об’єми ринку PR послуг  – 953 млн грн. На 2020 рік у комерційному секторі прогнозується зростання на 5% і без росту у публічному секторі. Отже прогнозований об’єм ринку PR послуг 2020р.  980 млн грн.

Джерело: Детектор медіа

Залишити відповідь