Архів

Прямий продаж: оптимізм є, перешкоди усуваються

Український журналістський фонд

Зміна технологій та споживчих настроїв спонукає по-новому будувати й прямий продаж. Аби залишатися в тренді інновацій, Українська асоціація прямого продажу (УАПП), за сприяння Світової федерації асоціацій прямого продажу, 30 листопада в Києві зібрала експертів на міжнародну конференцію «Підприємницька діяльність і права споживачів: прямий продаж на хвилі змін».

Учасники зібрання обговорили проблеми та перспективи розвитку галузі, спікери поділилися концепціями нових підходів у роботі зі споживачами, окреслили свої конкурентні переваги перед онлайн-торгівлею та соціальними мережами, що стали майданчиком для покупок, а також закликали активно їх використовувати як допоміжні інструменти для просування товарів на ринку.

Голова Ради директорів УАПП Томаш Мурас з оптимізмом повідомив присутнім про зростання минулорічних обсягів в українській індустрії прямого продажу на 9%. У світі загалом у прямому продажі задіяно 117 млн індивідуальних підприємців та самозайнятих осіб. Наразі в Україні такі можливості для додаткового заробітку використовують понад мільйон громадян, з яких до 50 тисяч працюють на регулярній основі як фізичні особи – підприємці.

Томаш Мурас

Однак, українці дедалі більше шукають кращої долі по закордонах. Через серйозні еміграційні настрої у найбільш активної частини населення в Україні стрімко скорочується кількість бажаючих відкрити власну справу. Томаш Мурас відзначив, що українцям притаманний підприємницький дух, однак необхідно серйозно попрацювати над покращенням підприємницького середовища. Так, задля усунення перешкод, які заважають розвитку галузі, УАПП запропонувала цілу низку законотворчих пропозицій.

Народний депутат України Тетяна Острікова в своєму виступі підтримала законодавчу ініціативу УАПП щодо скасування обов’язкової сплати ЄСВ для фізичних осіб-підприємців, які тимчасово не ведуть діяльності. Більше того, малий бізнес прагне домовитися про скасування ЄСВ для тих, хто веде підприємницьку діяльність, але й одночасно працює на постійній роботі, тим самим уже сплачуючи ЄСВ із зарплати. Ці дві норми стимулюватимуть все більше людей займатися малим бізнесом, отримуючи легальний додатковий дохід.

На недосконалості законодавства щодо штрафних санкцій за порушення законів про працю закцентувала увагу присутніх Голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна. Замість виправлення помилок порушниками, драконівські штрафи в межах від 100 до 400 тисяч гривень банально призведуть до згортання самого бізнесу. Чиновник сприйняла пропозицію УАПП щодо істотного зменшення штрафів до рівня адекватного покарання, враховуючи й просте перше попередження з найменш суттєвого порушення.

Про перспективи розвитку індустрії з доповіддю виступила Виконавчий директор Світової федерації асоціацій прямого продажу Тамуна Габілая. За останні три роки зростання обсягів прямих продажів має місце в усіх регіонах світу, галузь зростає на 3,7%. Безперечно, інновації повинні сприяти та насправді сприяють подальшому зростанню у будь-якій індустрії, що відбувається зокрема й у прямих продажах, однак пані Габілая принагідно навела приклади, коли надмірне захоплення роботизацією довело компанії, що відмовилися від людського ресурсу, до краху. Результати досліджень доводять, що завжди актуальним для споживача є «людський підхід»: особистому контакту з продавцем віддають перевагу 69% людей віком до 35 років, 76% – у віці 35-49 років, 80% – старші за 50.

Голова комітету з юридичних та регуляторних питань Європейської асоціації прямого продажу, старший GR-менеджер компанії Amway в Європі Імельда Віталь продовжила знайомити учасників конференції з висновками дослідження індустрії прямого продажу в 11 країнах ЄС, де 88% задіяних у галузі – жінки, а переважна вікова категорія – від 35 до 44 років. Задоволені своєю активністю 78% підприємців, до того ж 9 із 10 мають намір продовжувати співпрацю зі своєю компанію.

Про деякі результати досліджень щодо споживчих настроїв від IPSOS розповів і Голова Міжнародної конфедерації товариств споживачів Дмитро Янін. Споживач стає більш поінформованим та обстоює свої права, нові ж технології все більше втручаються в його права. Яку саме інформацію збирають про них компанії, не знають 72% споживачів. Ці процеси ніяким чином непідконтрольні клієнтам, більше того – й самі договори від компаній занадто складні для розуміння.

Тож можна констатувати, що міжнародна конференція «Підприємницька діяльність і права споживачів: прямий продаж на хвилі змін» виявилася корисним майданчиком для дискусій – сприяла інвентаризації проблем галузі та перегляду інновацій, аби через законодавче покращення бізнес клімату вийти на новий виток розвитку, окреслити оптимальний шлях до свого споживача. Навіть без стартового капіталу чи спеціальної освіти, але з новими технологіями й у будь-якому дорослому віці – ніяких обмежень для людей сміливих і готових розпочати підприємницьку діяльність, або тих, хто хоче мати додатковий заробіток. І все це – прямий продаж!

Tags: , , , , , , , , , ,

Залишити відповідь