Новини

Видовище і «цифрова жертва» — структура маніпуляцій у ЗМІ

Український журналістський фонд

Дана Бойд — головна дослідниця у Microsoft Research, засновниця Data & Society і запрошена професорка Нью-Йоркського університету. У матеріалі під назвою «Медіаманіпуляції, стратегічне поширення та відповідальна журналістика» вона подала тези свого виступу на конференції в Техасі, яка проходила 13 вересня.

The Verge виписав з цього тексту основні моменти. По-перше, Дана вважає, що стратегія манупіляторів складається з таких трьох частин:

1. Створювати видовище (spectacle) та використовувати соціальні мережі, щоб потрапити у новини.

2. Адаптувати «видовище» таким чином, щоб нова аудиторія змогла легко його відшукати за допомогою алгоритмів пошуковиків.

3. Стати «цифровою жертвою», щоб радикалізувати інших.

Дослідниця каже про конспірологічні теорії, які останнім часом поширюються в США. У них йдеться про те, що деякі масові стрілянини в Америці були розіграні спецслужбами. Творець фальшивих новин Алекс Джонс (Alex Jones), контент якого нещодавно заблокували технологічні компанії, також підтримував ці чутки.

 «Такі фрази, як «кризовий актор» (люди, що грають роль жертви під час навчань екстрених служб. — MS), не поширюються природно у розмовах людей, навіть у соціальних мережах. Щоб ввести їх у загальний лексикон, медіаманіпулятори повинні переконати великі медіапідсилювачів працювати від їхнього імені. Протягом останніх шести років мережа онлайн-антагоністів використовувала масові трагедії, щоб маніпулювати ЗМІ та просувавши цей термін у маси. Вони використовують фальшиві акаунти в соціальних мережах для обговорення теми з журналістами. Вони змінювали дописи у Вікіпедії. Вони намагаються маніпулювати трендами у пошуковиках, щоб ті автоматично заповнювали поле пошуку потрібними їм фразами. Але алгоритмічні системи не є їхньою метою. Журналісти — це справжня мета цих цифрових шахраїв», — пише Бойд.

Дана Бойд вважає, що мета подібних конспірологічних теорій — примусити ЗМІ їх заперечити, тим самим вбудувати їх у порядок денний.  Вона наголошує, що на сьогоднішній день контакти користувачів є не лише у магазинів чи уряду, тому людям потрібно бути більш обачними і пильними до інформації, яка поширюється.

Джерело: MediaSapiens