Новини

Рекламний медіаринок сягне 24 млрд грн до кінця 2018 року – прогноз

Український журналістський фонд

Експерти Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК) підвели підсумки першого півріччя 2018 року і зробили прогноз розвитку рекламно-комунікаційного ринку України до кінця року.

Результати розміщено на сайті ВРК.

За даними коаліції, телевізійний ринок продовжує демонструвати ознаки подальшого відновлення:

  • попит в першому півріччі зріс на 6% (за обсягом куплених WGRP 18-54 міста 50тис.+);
  • кількість брендів в ефірі ТБ зростає і за підсумками першого півріччя знаходиться на рівні докризових років (2012/2013);
  • зберігається тренд зростання інтегрованого спонсорства – і в шоу, і в серіалах. Кількість брендів в інтегрованому спонсорстві у першому півріччі зросла на 11%. Національні бренди більш активні у спонсорстві, ніж глобальні – їх число в першому півріччі зросло на 14%.

Реклама в друкованих виданнях. Експерти Української Асоціації Медіа Бізнесу (УАМБ) виділяють наступні основні тенденції:

  • національна преса демонструє зростання доходів відповідно до грудневої динаміки;
  • багато в чому зростання реклами в пресі пов’язане зі збільшенням мультимедійних проектів, де принт є однією з платформ для розміщення,
  • частина брендів повертають пресу в свої медіа-мікси, як найбільш ефективний інструмент побудови лояльності, позиціонування на відповідну ЦА і донесення складного рекламного повідомлення,
  • в регіонах друкованому слову довіряють, тому віддача в регіональній пресі досить висока.

Радіоринок продовжує демонструвати стабільність. Незмінними залишаються топ-5 сегментів рекламодавців на радіо, а саме:

  • алкогольні напої,
  • розваги,
  • торгівля,
  • нерухомість,
  • автотранспорт.

За даними ВРК, у 2018 році високим є інтерес до радіореклами з боку державних компаній і установ.

Out-of-home Media:

  • за перше півріччя 2018 року зріст ринку склав 35%, але з урахуванням скорочення інвентарю за великим форматом (в основному в Києві і Дніпрі), у другому півріччі зростання прогнозовано сповільниться до 16%, що спричинить зростання ринку щитової реклами на 25% в 2018-му в порівнянні з 2017 роком,
  • якщо ж основна частка демонтажів відбудеться не в серпні/вересні, а зміститься до кінця року – тоді зростання ринку може бути і вищим. Розміщення політичної реклами на ціни для комерційних клієнтів не вплине.
  • по ринку транспортної та індор реклами – швидше за все, цифри залишаться на тому ж рівні.

Digital (Internet) реклама. Для оцінки річного обсягу пошукової реклами була застосована гіпотеза, що внесок першого півріччя становить 40%. Обсяг категорії «пошук» складе близько 6 500 млн грн в 2018 році, з них близько 2 167 млн грн – це органічне зростання, а 1 633 млн грн отримані за рахунок застосування нової методології оцінки.

Джерело: Детектор медіа