Дайджест

Як не мовчати про свої ідеї

Український журналістський фонд

«Телекритика» побувала на відкритті фотопроекту, який відбувається в рамках пітчингу The Next Big Thing. Generation

Усеукраїнський пітчинг The Next Big Thing. Generation, який стартував 29 травня і збирає ідеї в форматах ТВ-серіал і веб, відкрив 11 липня в ТРЦ Gulliver фотовиставку «Я не мовчу про свої ідеї». Її героями стали успішні вітчизняні телепроекти: «Світ навиворіт» Дмитра Комарова, шоу «Одруження наосліп» Володимира Москальця, мультсеріал «Це – наше і це – твоє» Іванни Найди, резонансний фільм «Україна. Повернення своєї історії» Акіма Галімова і серіал «Вечірка» Гаріка Бірчі.

Як би дивно це не звучало, але зміна культурних локацій 2000-х, галерей і фотоцентрів, на «місця сили» 2010-х, на кшталт торгових центрів, вже не викликає спротиву. Тепер тут завжди вирує життя, включно з подіями культурного спрямування – концертами, розіграшами, арт-проектами. І ось, навіть пітчинг ідей «1+1 медіа» опинився в торгово-розважальному центрі.

Відкривали фотовиставку, яка триває в рамках пітчингу The Next Big Thing. Generation, і розповідали творчій молоді про те, куди і як звертатися зі своїми божевільними і зухвалими ідеями, Гарік Бірча, автор ідеї проекту «Вечірка», Олена Єремєєва, головний продюсер фільмів і серіалів на каналі «1+1», і Володимир Москалець, автор ідеї ТВ-шоу «Одруження наосліп».
Насамперед телефахівці розповіли про те, чому не варто тримати свої ідеї в далекій шухляді і, власне, що вас чекає, коли ви почнете говорити про них у потрібному місці й у потрібний час.
Володимир Москалець виступив першим, оскільки є живим прикладом того, як можна за допомогою пітчингу успішно реалізувати ідею (його проект «7-Я, або Серцю не накажеш» був переможцем «пітчингу ідей» в 2012 році): «Ідеї рухають світ і кардинально змінюють життя, підтвердження чого наш проект “Одруження наосліп”, який не тільки змінив життя героїв проекту, а й надихає на важливі особисті рішення глядачів. Ідея проекту з’явилася тоді, коли я дізнався про пітчинг. Рік минув із моменту формулювання ідеї і до її реалізації і, скажу вам, це була серйозна робота, оскільки опрацьовувалася кожна дрібна деталь. Пам’ятайте, все має бути гранично зрозуміло прописано: про що ваш проект і для кого конкретно він призначений».
Серії «Вечірки» Гаріка Бірчі, почуття гумору якого ми прекрасного пам’ятаємо за Comedy Club Ukraine та КВН, набирають по півмільйона переглядів на YouTube. Гарік докладно розповів про те, як навчитися вірити в свої ідеї і з чого почати: «Усі ваші ідеї, які, як вам здається, варті уваги, потрібно озвучити, тому що ідеї мають властивість дуже швидко старіти і випаровуватися. Такі ж ідеї можуть прийти в голову іншим людям. Тому потрібно йти і стукати в усі існуючі двері, а не чекати, коли через три роки відкриється той телеканал, який вам буде до душі. Я свого часу з самого ранку стояв під дверима одного каналу і чекав генерального продюсера. І це відіграло свою роль – мене принаймні побачили. Інтуїція і професійні навички вас не підведуть. І головне правило: глядача потрібно здивувати – тоді він ваш».
Голова журі пітчингу Олена Єремєєва розповіла про те, на які історії чекає медіаринок і сучасний глядач: «Тенденції та тренди змінюються щороку, змінюється суспільство і його запити, і завжди хочеться вгадати, що сьогодні буде актуально. Колись проект “Останній москаль” викликав справжній фурор, оскільки вийшов у потрібний час. Так само було і з комедійним скетчкомом “Віталька” і телешоу “Одруження наосліп”. Кожна ваша ідея повинна мати ваше обличчя, тому що без вас вона не буде настільки цікавою і зрозумілою. Тобто, ви її уявляєте, пітчінгуєте, ви в неї стільки повинні вкласти, щоб без вас вона далі жити не змогла. І не забувайте розповідати свої ідеї оточуючим, тоді вони стають зрозумілішими, чіткішими, і відчувається, горите ви цим чи ні. Не забувайте, текст про ідеї має бути максимально лаконічним. Вгадати момент – це вже завдання продюсера, тобто наше. Запаліть нас, і ми підемо з вами далі. До речі, іноді ідеї, які не стали переможцями, постфактум отримують друге життя. Тож не бійтеся жити і розвиватися зі своєю ідеєю».

Нагадаємо, прийом ідей на пітчинг The Next Big Thing. Generation триває до 23 липня включно. Роботи приймаються в форматах ТВ-серіал і веб, зокрема YouTube-канал і серіал для Instagram. Участь можуть брати всі бажаючі, які досягли 18 років. Роботи подаються за спеціальною

формою. Наприкінці вересня буде відібрано по три переможці в кожній номінації. Володарі перших місць отримають реалізацію своєї ідеї.